Ontspanningsoefening voor elke dag

Omdat het belangrijk is om ELKE dag rustmomenten in te bouwen voor jezelf, heb ik deze ontspanningsoefening opgenomen.

Het is een ontspanningsoefening voor elke dag.

Je kan ze beluisteren wanneer je maar wilt en waar je maar wilt.

 

TIP: rustmomenten inbouwen

Het is zo belangrijk om ervoor te zorgen dat je goed in je vel zit (of/en dat je niet terug hervalt in burnout).

Daarom wil ik je zeker aanraden om elke dag deze of andere gelijkaardige oefeningen te doen (of oefeningen waar je je goed bij voelt en valt voor jouw valt onder me-time).

In deze tijd is het belangrijk om niet te vergeten wat je al hebt opgebouwd en geleerd.

Ook al is het hectisch, toch blijft zelfzorg een absolute must.

En iets wat op plaats 1 van je lijstje moet staan.

 

We gaan samen aan de slag

 

Wat komt er aanbod:

  1. ademhaling
  2. ruimte maken in jezelf – clearing space
  3. begroeten wat er is
  4. overlopen van lichaam
  5. spanningen telkens loslaten door je lichaam en je ademhaling te gebruiken
  6. Er is aandacht voor hoe je kan omgaan met storende gedachten (hiervan vind je nog filmpjes op de website).
  7. milde aandacht: toelaten wat er is.

 

Geef je zelf ademruimte

De rust en adem in jezelf vinden is iets wat je aan jezelf moet geven.
Lukt het niet?
Dan komt dat meestal omdat er

  • dieperliggende nog beperkende overtuigingen,
  • beperkende beelden van rolmodellen zijn of
  • eerdere ervaringen zitten

die je weerhouden om dit aan jezelf te geven.

Dit zou kunnen te maken hebben met je eigenwaarde, zelfbeeld, trauma ervaringen of hoe je het vroeger thuis hebt gezien.
Maar het kan ook zijn dat je nooit geleerd hebt om echte zorg voor jezelf op te nemen.
En je gewoon bent om voor anderen te zorgen maar niet voor jezelf.

Heb je hierover vragen?

Dan kan je mailen naar sofiestiers@ylia.be

Of via het contactformulier op de website

 

 

Edit